Make a Tin Case (merry christmas)

 Making TinCase  (merry christmas~)

    with Blender, Mixer


Modeling



Low poly model
Sharp Edge, Mark Seem, enabled Auto smooth
노멀맵을 위해 굴곡면과 평면의 연결부위의 smooth를 끊음

High poly model
모서리에 선 추가, 굴곡에 선 추가
shade smooth, Disable Auto smooth 

UV Editing

Lowpoly UV
약간의 곡선이 들어간 좌표도 Textools의  Rectify 기능을 이용하여 직선으로 편집
원형부분은 직선으로 연결되기 전까지 따로 떼어내어 편집

Bake Textures

Normal Map

Curvature Map

ID Map

Prepare Required Images

Label Image

Label Mask

Text Mask


Texture Mapping (with Mixer)

Low Poly FBX

Mixer Viewport




Add Solid Layer 

Add Normal, Opacity map


Zinc Spangle (Imperfections)

Scrached Metal (Imperfections)
Add Mask Stack - Curvature(Cavities Only Invert)


Add ID Mask, Mask Stack
Curvature Edges Only (Normal, Invert) + Noise(Max)

 Map - Scrathed Painted Metal(Mask)
Projection Tiling

Curvature Cavities Only (Add)


Add Mask Stack
Curvature Cavities Only (Normal)

Add Solid Layer 

Enable Albedo, Metalness, Opacity
Placement - Freeform

Merry Christmas~ Happy New Year~
 

See you ^0^/

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